Service Management

Externe Koppelingen

Voor veel organisaties is Gensys het centrale systeem. Zij bevat alle data en processen die de primaire processen van een beheerorganisatie nodig hebben. Koppelingen met aangrenzende systemen zijn soms nodig, zoals bijvoorbeeld bestaande service desk software, het administratieve systeem, software voor governance, risk en compliance of de centrale urenadministratie.

Koppel eenvoudig oplossingen van derden aan Gensys met de uitgebreide set REST api’s.

Governance, Risk en Compliance

Kiest u voor speciale software, om de informatiebeveiliging als proces aantoonbaar te borgen met onder meer de vastlegging van maatregelimplementaties, dan communiceert Gensys met deze software door api’s. Security-incidenten worden doorgezet voor o.a. verder riskassessment, incidentbeheer, rapportage en toetsing met het beleid en de afgeleide maatregelen daarvan. De externe software kan n.a.v. het security-incident, maar ook autonoom, taken afvuren naar Gensys. Gensys bewaakt de uitvoering ervan en de status van incidenten wordt gesynchroniseerd.

Integratie met Skype for Business

Skype for Business is het online communicatieplatform van Microsoft, intern en extern. Meldt een interne of externe klant zich via Skype for Business dat worden de klantgegevens, tickets, communicatieflow etc. op het scherm getoond. Via Skype een ticket aanmaken kan ook, en met simpele muisklik in Gensys legt u contact via Skype for Business.

Administratieve en Service Desk toepassingen

Gensys heeft REST-API’s voor AFAS om klant- en contactgegevens, maar ook contractinformatie te synchroniseren. Ook kan Gensys factuurinformatie aan AFAS afgeven. Gebruikt u TOPdesk, Cherwell of Marval en u wilt daar niet van afzien, dan wordt ticketinformatie uitgewisseld. Ook worden CMDB-gegevens in Gensys gesynchroniseerd met de CMDB-data in TOPdesk.

Gensys met eigen ogen zien?

Met eigen ogen zien hoe Gensys werkt?
Een demo is binnen 1 minuut geregeld!