We zijn in gesprek met Kevin Coorevits, Manager Technical Teams Innovations bij Agrovison. Of zoals hij zelf zegt: ‘Manager technische dienst/IT Manager’. Kevin heeft de leiding over een team van ca. 30 mensen.

Vertel eerst eens wat meer over Agrovision.

‘’Wij zijn een softwareontwikkelaar en leverancier voor de agrarische sector. Of eenvoudiger gezegd: voor iedere boer! Of dat dan koeien, varkens, landbouw of kassenteelt is, maakt niet voor ons uit. De boer en zijn bedrijf is onze specialisatie.

In de 80’er jaren zijn verschillende kleine bedrijven samengegaan. Een systeem voor veeteelt, een systeem voor de landbouw en zo nog een aantal anderen hebben toen hun krachten gebundeld, dat is Agrovision geworden. Inmiddels hebben we vestigingen in 3 landen en zijn we vertegenwoordigd in nog tientallen meer.’’

Waarom maken boeren er gebruik van?

‘’We maken het leven van een boer een stuk makkelijker. Door zoveel mogelijk te automatiseren verlichten we de werkdruk en verhogen we de opbrengst. Daar komt nog bij dat de regelgeving tegenwoordig zo streng is, dat alles geregistreerd en vastgelegd moet worden. Ik zou echt geen idee hebben hoe ze dat zonder onze systemen volhouden.’’

Dat vereist zeker wel specifieke kennis?

‘’Jazeker! Maar dat is het mooie van Agrovision. Een hoop van onze productmanagers zitten doordeweeks achter een keyboard en ‘s avonds of in het weekend op de trekker.’’

Een echte ‘poten in de klei’ cultuur dus?

‘’Ja, daardoor hebben we geweldige systemen gebouwd. Bijvoorbeeld een koppeling met de weersvoorspellingen, waardoor we kunnen voorspellen wanneer het beste moment is om te sproeien. Ons hele systeem zit vol met dat soort slimme technologie. Omdat het is gebouwd door echte boeren weten we precies wat belangrijk is.’’

Dan vraag je vast ook veel van de systemen waar jullie zelf mee werken.

‘’Ja, die moeten wel volledig aansluiten bij de intelligentie die we zelf kunnen leveren. Anders werkt het geheel niet.’’

Dan kunnen we nu wel de brug maken naar Gensys. Want dat heeft die intelligentie blijkbaar voldoende?

‘’Waar wij direct enorm van onder de indruk waren was de ‘suite’ gedachte. Alle belangrijke systemen (ticketing, monitoring en de CMDB) zijn mooi geïntegreerd in een product.‘’

Gebruiken jullie deze gecombineerde kracht van Gensys om jullie doelen te bereiken?

‘’Met het ticketsysteem houden onze DevOps teams contact met alle medewerkers. Zij houden de hele productieomgeving in de gaten en zijn eerste hulplijn voor onze collega’s. De tickets zijn een geweldige tool om verstoring en voortgang vast te leggen. Het monitoring gedeelte houdt het functioneren van onze eigen software bij. Gensys checkt constant onze fragiele punten en of iets ‘down’ dreigt te gaan. Met de anticiperende functie blussen we geen brandjes meer, maar voorkomen we ze. En de (actieve) CMDB zorgt er dan voor dat we het altijd over ‘de waarheid’ hebben qua IT-landschap. We weten wat we hebben, wat de leeftijd is, wie het gebruikt, de schijfbezetting, de onderlinge verbanden, mission critical CI’s… alles! Al het andere zou niet goed kunnen werken als je niet kan schakelen op een actuele, kloppende situatie.’’

Alles wat je nodig hebt, dus?

‘’En als dat niet zo is, helpt Gensys ons daarin. Vaak zien we het dan terug in de volgende versie. En wij, als softwareontwikkelaar, weten onze weg daar ook in te vinden uiteraard. Wij kunnen zelf ook zaken, in overleg met Gensys, ‘tweaken’ om het helemaal naar onze hand te zetten.’’

Ervaren jullie echt nooit een probleem(pje) bij gensys of de organisatie?

‘’Ik snap dat het inmiddels wellicht iets te positief klinkt allemaal, maar ik kan, en ga, er niks anders van maken. Ook de ervaring die wij hadden toen we in dispuut over een factuur terecht kwamen. Toen hebben we Gensys en de organisatie erachter echt leren kennen.
Toen maakten we kennis met die warme, familiaire sfeer. Iedereen maakte ook zeker even zijn of haar punt. En of we nou gelijk hadden of niet… Ze wilden dat we weer tevreden de deur uitgingen en dat deden we ook.’’

Dus jullie zijn nog steeds erg tevreden?

‘’Absoluut. Het is fijn dat er steeds verbeteringen worden aangebracht. Zoals nu ook weer met de laatste versie van het ticketsysteem. Je merkt dat ze echt meedenken en verstand van zaken hebben. Het is een prima match met onze organisatie en ik ben nu al enorm benieuwd naar de nieuwste versie van Gensys die eraan komt.’’

Zijn de upgrades en (nieuwe) features wel goed bij te houden?

‘’Veel nieuwe features zitten verpakt in een demo die we krijgen. Dan lopen we samen alles door. Verder krijgen we instructies en begeleiding bij implementatie waar nodig. En binnenkort neem ik deel aan het Gensys Ambassadors Network om samen te sparren over ‘The Next Steps’. Ik daag ze graag uit!’’

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Meer tevreden klanten