Stel je voor: in één oogopslag direct inzicht in gebruikers, compliance-statussen, beveiligingsmeldingen én de actuele status van al je IT en facilitaire-assets. Geen eindeloze complexe spreadsheets meer, geen ad-hoc oplossingen die tijdrovend en foutgevoelig zijn.
Gensys maakt dit mogelijk. Ontdek hoe Gensys jouw organisatie helpt om de grootste IT-uitdagingen aan te pakken en je IT-beheer te transformeren.
Stop met handmatig bijwerken van IT-assets. De geautomatiseerde CMDB van Gensys verzamelt data uit bronnen zoals Azure AD, Intune en Defender, en biedt je een altijd actueel overzicht van je IT-omgeving.
Integreer eenvoudig met Azure AD en Gensys CRM voor een helder overzicht van wie welk apparaat gebruikt, inclusief actuele contactgegevens. Dit maakt IT asset tracking moeiteloos.
Met Gensys krijg je realtime inzicht in de status van je devices én koppelingen, zoals AFAS of Exact voor een helder beeld van kostenplaatsen. Zo hou je grip op IT-uitgaven en beheer je je budget optimaal.
Krijg inzicht in afhankelijkheden tussen systemen en applicaties. Voer gedegen impactanalyses uit bij veranderingen en beheers risico’s beter binnen je change management-proces.
De actieve CMDB integreert met Gensys ITSM en geeft je snel toegang tot cruciale gegevens. Hierdoor identificeer je storingen sneller, minimaliseer je de impact van incidenten en verbeter je de uptime en continuïteit van je IT-diensten.
Beheer al je IT-assets en contracten in één systeem. Supportafspraken en Tickets worden automatisch gekoppeld, waardoor je overzicht houdt zonder extra administratie.
Met de actieve CMDB van Gensys heb je altijd een volledig en accuraat overzicht van je IT-assets, inclusief compliance-statussen. Dit vereenvoudigt het voorbereiden van audits en zorgt ervoor dat je organisatie moeiteloos aan wet- en regelgeving voldoet.
Focus op strategisch IT-beheer in plaats van administratieve taken.
Voorkom verrassingen en handel proactief.
Direct inzicht in compliance- en beveiligingsrisico’s.
Minder fouten, betere samenwerking, optimaal presteren IT-team.
Bij alle Gensys-implementaties staat jouw gebruikerservaring centraal. Onze Service Improvement-specialisten begeleiden je bij elke stap en richten zich op gebruiksgemak en duurzame gedragsverandering.
Samen creëren we een implementatie- en veranderstrategie die perfect aansluit bij jouw organisatie. Met praktisch advies voor procesoptimalisatie en een bewezen aanpak voor adoptie zorgen we ervoor dat jouw team moeiteloos met de veranderingen meebeweegt.
Gia, de slimme AI-assistent van Gensys, helpt je om sneller en efficiënter te werken. Door je volledige omgeving eenvoudig doorzoekbaar te maken, vind je binnen no-time de juiste oplossing.
Met Gia heb je altijd een toegankelijke en persoonlijke tool bij de hand. Of je nu op zoek bent naar specifieke informatie, snel iets wilt terugvinden of hulp nodig hebt met het zoeken naar mogelijke oplossingen, Gia staat direct voor je klaar. Ontdek zelf hoe eenvoudig en handig en tijdbesparend werken met Gia kan zijn!
Duik in de wereld van onze klanten.
Ontdek hoe bedrijven onze Actieve CMDB gebruiken om hun IT-beheer te transformeren.
Het is mogelijk om Gensys binnen je eigen netwerk te laten draaien, hierdoor hou je zelf meer controle en is het mogelijk de software volledig af te schermen. Dit wordt gedaan op licentie basis.
Gensys werkt op basis van gestandaardiseerde monitoring templates. Je kunt deze templates zelf naar wens aanpassen of aanmaken.
Gensys heeft een uitgebreide REST API en connector waardoor het mogelijk is om onze software te integreren met derde. Er zijn verschillende standaard integraties beschikbaar en op basis van wensen kunnen wij deze uitbreiden.
Het is mogelijk om de Gensys modules los in te zetten. De gestandaardiseerde API koppelingen maken het mogelijk om bestaande applicaties te integreren met de Gensys workflow. Een veel gebruikte koppeling is bijvoorbeeld de Topdesk integratie t.b.v. Monitoring en CMDB informatie.
Gensys is gebouwd voor Managed Service providers en interne IT afdelingen binnen organisaties. Waarbij het belang start vanuit IT zoals asset informatie binnen een ticket.
Voor Gensys berekenen wij een maandelijkse licentie fee voor de gekozen modules en het gebruik daarvan, zoals het aantal Assets en ITSM behandelaars.
Vanuit Gensys Service Improvement faciliteren wij in consultancy van Change & Project Management tot Adoptie Consultancy. Binnen deze dienstverleningen wordt gebruik gemaakt van 80% gestandaardiseerde werkwijzen, trainingen en documentatie. De overige 20% wordt aangepast op basis van organisatie specifieke wensen.